Pažinkime Islandiją

Renata Pratusytė užsiima įvairia veikla, ji yra Islandijos lietuvių bendruomenės tarybos narė, Islandijos lituanistinės mokyklos mokytoja bei choro „Gija“ vadovė. Taip pat ji mėgsta išbandyti įvairius aktyvaus laisvalaikio praleidimo būdus. Jau ilgą laiką bendruomenėje brendo idėjos pasiūlyti žmonėms artimiau pažinti Islandijos gamtą bei praplėsti savo akiratį, tik vis nebuvo to varikliuko, kuris imtų ir pradėtų. Galiausiai Renata, susiruošusi į kokį žygį, nusprendė kartu pasikviesti ir norinčius prisijungti bendruomenės narius. Mūsų idėja yra apjungti žmones, skatinti aktyvius laisvalaikio praleidimo būdus, supažindinti su Islandijos gamta bei kitokiomis pramogomis. Juk kartu yra tikrai smagiau.

20170430_161557

Pirma mūsų išvyka buvo balandžio 23 d. į Hafnarjordure esantį Hegafell kalną (338 m.). Susirinko gražus būrelis vaikų ir suaugusiųjų, kurie buvo rimtai nusiteikę prasijudinti po ilgai trukusios žiemos. Vaikai buvo tokie susidomėję, kad besekdami jų pėdomis, netyčia nuėjome ne į tą pusę ir bandėme lipti į kalną iš kitos pusės, kuri yra žymiai sudėtingesnė. Vaikai kaip voriukai lipo aukštyn, tačiau nusprendėme, kad geriau grįžti ir bandyti šturmuoti kalną už savaitės.

Balandžio 30 d. šviečiant saulytei teisingu keliu pasukome į kalno viršūnę. Kalnas nėra aukštas, tačiau lipti reikia įspūdingu akmenų tuneliu. Ir vėl kalno viršūnę pirmieji pasiekė vaikai. Pakeliui buvo ir daug akmenų, ir sniego, ir akį veriančių vaizdų. Kalno viršūnėje pasirašėme į svečių knygą bei sudainavome „Ant kalno mūrai“. Net ir į kalną kopęs šuniukas mums pritarė.

Ggeužės 6 d. pirmiausiai visi ėjome išbandyti savo rankų ir ypatingai pirštų stiprumą. Bandėme savo jėgas įvairiose laipiojimo trasose. Ir vėl vaikams sekėsi žymiau geriau nei mums, dideliems žmogučiams. O paskui šviečiant saulei, nepučiant vėjui ir termometro stulpeliui pasiekus net 17 laipsnių visi kartu patraukėme į poilsio parką Heiðmörk. Kol vyriškiai kūrė laužą, moterys ir vaikai dar spėjo apsukti 2 km. ratelį įspūdingu miškeliu. Akimirką net pasijutome lyg būdami Lietuvoje. Paskui visi smagiai griliavo, žaidė įvairius lauko žaidimus bei bendravo.

20170506_150308 20170506_151644

20170506_172036

Pagrindinis šių išvykų tikslas yra supažindinti tiek vaikus, tiek suaugusius su kuo įvairesniais laisvalaikio praleidimo būdais. Juk kai vaikas patiria kažką naujo, prasiplečia ir jo pomėgių laukas.

Artimiausi mūsų renginiai yra Multikultūrinė diena, kur gegužės 27 d. visus pakviesime į paradą, o birželio 4 d. bus net du renginiai: bėgimas „Penki už Lietuvą“ bei lituanistinės mokyklos išvyka į gamtą.

Daugiau nuotraukų rasite foto galerijoje paspaudę čia.